השלב  הראשון – שלב זה נמשך מרגע סיום הניתוח ועד 2-3 שבועות לאחריו.  בסיום הניתוח כף הרגל נחבשת בחבישה מרופדת ומותרת דריכה מיידית על העקב בשימוש בנעל מיוחדת. בשבוע הראשון עוצמת הכאב היא הגבוהה ביותר ולכן יש לקחת תרופות מתאימות המקלות על הכאב. לאחר שבועיים מוציאים תפרים, פעולה הכרוככרה בכאב קל בלבד. בתקופה הראשונה כף הרגל חבושה כל הזמן תוך הקפדה על רווח בין הבוהן לאצבע השנייה ואסור לרחוץ את כף הרגל.

השלב השני – שלב זה נמשך עד 6 שבועות לאחר הניתוח. בשלב זה הנפיחות בכף הרגל והכאב יורדים בהדרגה ובסיום  העצם שנחתכה וקובעה כבר מחוברת בצורתה החדשה. גם בשלב זה חשוב להפריד בין הבוהן לאצבע השנייה באמצעות מפריד בהונות מיוחד.

השלב השלישי – שלב זה נמשך עד מספר חודשים לאחר הניתוח. בשלב זה כף הרגל חוזרת בהדרגה לתפקוד וצורה תקינים.  הגמישות של הבוהן שנפגעת בשלבי ההחלמה הראשונים, חוזרת בהדרגה.

סיבוכי הניתוח

חשוב לציין שסיבוכים אינם שכיחים ובמרביתם הגדול של המקרים הניתוח משיג תוצאה טובה ללא סיבוכים.

ניתן לחלק את הסיבוכים לכאלו העלולים להתרחש במהלך הניתוח ולכאלו העלולים להתרחש לאחר הניתוח. במהלך הניתוח תיתכן פגיעה לא מכוונת בעצבים, כלי דם, גידים או בעצם. פגיעה בעצבים יכולה להיגרם מחיתוך העצב, מתיחתו או מחיצתו. כתוצאה מהפגיעה מופיע חוסר תחושה בבוהן אך בדרך כלל ההפרעה לתפקוד אינה רבה. לעתים נדירות מתפתחת תסמונת כאב חמורה באופן משני לפגיעה בעצב. פגיעה בכלי דם נגרמת מחיתוך כלי דם ויכולה לגרום לדימום אם כלי הדם לא מטופל. חשוב לציין שכתם דם המופיע על החבישה לאחר הניתוח הוא שכיח ואינו מעיד בהכרח על בעיה. העצם יכולה להישבר באופן לא מכוון במהלך הניתוח וסיבוך זה דורש קיבוע של השבר שמתבצע באופן מיידי. לאחר הניתוח תתכן הופעה של זיהום בפצע הניתוח. סיבוך זה מופיע בדרך כלל בין חמישה לעשרה ימים לאחר הניתוח וקיים בפחות מחמישה אחוזים מהמנותחים. הזיהום מתבטא בעליית חום וכאב עז ברגל המנותחת. בכל מקרה של חשד לזיהום יש לפנות מידית לרופא המנתח ולהתחיל בטיפול אנטיביוטי. סיבוכים נוספים לאחר הניתוח הם עיכוב בריפוי צלקת הניתוח, חוסר חיבור של העצם, חיבור העצם בעמדה לא טובה וכישלון הניתוח בתיקון העיוות ואף יצירת עיוות הפוך (סטייה של הבוהן לכיוון מרכז הגוף). לעתים  מופיעים כאב וקושי בדריכה על אזור הניתוח שנמשכים חודשים רבים לאחר הניתוח. נוקשות של הבוהן שכיחה ביותר לאחר הניתוח ובדרך כלל משתפרת בחודשים שלאחר הניתוח.